Vadovų komunikacija: ar vadovai Lietuvoje komunikuoja pakankamai?
ietuvoje turime tiek daug puikių, talentingų vadovų, kuriuos mielai sektume profesinėse platformose. Deja, vis dar retas kuris renkasi komunikuoti su platesne auditorija. Kodėl vadovų komunikacija yra svarbi?
Vadovų komunikacija #Online - neatrasta niša
Tyrimai rodo, kad net 82 % kandidatų labiau vertina ir pasitiki ta įmone, kurios vadovai yra aktyvūs socialinėje erdvėje. Vis dėl to, ant pirštų galima suskaičiuoti kiek aktyvių vadovų turime socialinėje erdvėje.
Kokios yra to priežastys? Kalbėdama su vadovais, girdžiu, kad trūksta laiko socialiniams tinklams, nes laukia daug kitų prioritetinių darbų.
Vesdama mokymus mėgstu kartoti vieną frazę: ,,Jei aš nekalbėsiu, kaip kiti apie mane sužinos?” Šis klausimas tinka ir vadovams: kalbėkite apie savo patirtis, sėkmes ir nesėkmes, atradimus ir sunkumus. Tokios temos įtraukia, o vadovo asmenybė ir ekspertiškumas užtikrina gerą informacijos sklaidą bei kelia jūsų įmonės reputaciją.
Kaip sėkmingai komunikuoti #Offline: 5 praktiniai patarimai
Asmeninis prekės ženklo kūrimas nėra tik aktyvumas socialinėje erdvėje.
Vadovų komunikacija svarbi ir kompanijos viduje: juk vadovo tikslinė auditorija iš esmės yra jo komanda.
Be to, vadovo bendravimas su darbuotojais turi teigiamos įtakos jų produktyvumui, leidžia jiems jaustis svarbiems ir vertinamiems (taip sako net 70% apklaustųjų).
- Susikurkite komunikacijos strategiją ir išsigryninkite tikslą
Vienos didžiausių klaidų, kurias tenka pastebėti dirbant su vadovais, yra tikslo neišsigryninimas, santykio su savo darbuotojais nekūrimas ir nesiorientavimas į žmogų. Norint sėkmingai komunikuoti #Offline, reikia susidėlioti asmeninio prekės ženklo strategiją, apgalvoti toną ir priemones, kuriomis galima pasiekti visus įmonės darbuotojus. Skaidrumas, atvirumas su žmonėmis tampa kaip niekada svarbūs. Jei trūksta idėjų, #Ambasadoriu_akademija gali Jums padėti!
- Nebijokite ieškoti įdomių sprendimų
Užsienyje populiarėja praktika vietoje laiško nufilmuoti vaizdo įrašą darbuotojams. Kodėl tai veikia? Na, pirmiausia dėl to, kad žmonės yra pavargę nuo tekstų. Dar todėl, kad tai padeda efektyviai formuoti vadovo įvaizdį, sukurti asmeninį ryšį su darbuotojais, išsiskirti iš minios. Tokius video, skirtingai nei ilgus laiškus, taip pat galima kelti ir į savo socialinės medijos platformas. Šia taktika naudojasi „Adidas”, „Bosch”, „VIG” ir kitų stambių korporacijų vadovai.
- Atskleiskite savo asmenybę
Ne visi vadovai privalo dėvėti kostiumus, tiesa? Asmenybės traukia, todėl vadovai neturėtų bijoti parodyti tikrąjį save: taip darbuotojai galės geriau jus pažinti, o tai padeda kurti asmeninį ryšį. Vien klausyti apie iššūkius ir ketvirčio tikslus pabosta, todėl be rimtų dalykų dalinkitės ir savo karjeros keliu, parekomenduokite gerą knygą ar filmą. Mano manymu savo asmenybę puikiai atskleidžia Viktorija Čijunskytė , „Profitus“ bendraįkūrėja ir vadovė.
- Skatinkite grįžtamąjį ryšį
Net ir vadovams reikia grįžtamojo ryšio. Jeigu jo vengsite, niekada nesužinosite kokias klaidas darote. Pagrįsta kritika leidžia ne tik įsivertinti savo silpnybes, o kitą kartą dalykus padaryti šiek tiek geriau, bet ir parodo kolegoms, kad esate pasiekiamas ir netobulas.
- Komunikacija su darbuotojais turi tapti rutina
Vienas patarimas, kurį galėčiau duoti kiekvienam vadovui? Komunikuokite dažnai, net jei temos yra nepatogios. Žmonėms tai padeda jaustis komandos dalimi, be to, auga vadovo autoritetas, nes, sutikite, retas kuris drąsiai šneka apie įmonės iššūkius. Kita vertus, tai vienintelis kelias norint išvengti “povandeninių” srovių ir apkalbų.
Kodėl vadovui svarbu komunikuoti #Online ir #Offline?
Vadovas, sėkmingai derinantis vidinę ir išorinę komunikaciją, gali padėti pritraukti naujų talentų, partnerių. Tokie žmonės gauna pakvietimų į konferencijas, kuriose užmezga svarbių verslui kontaktų. Sėkmingai komunikuodami vadovai net susiranda klientų, bet didžiausia nauda yra užmegztas ryšys su žmonėmis įmonės viduje. #LaimingiDarbuotojaiKalba!
Dar svarbu, kad vidus derėtų su išore. Jei komunikuojate kaip svarbu yra darbuotojai, bet jų niekuomet nesimato išorinėje komunikacijoje, auditorijai gali kilti klausimų. Mano manymu, puikiai komunikuoja tokie vadovai, kaip Henrika Bivainienė, Romualda Stragienė, Tadas Vizgirda, Gintė Leksienė, Tadas Burgaila. Jei dar to nedarote, siūlau šiuos žmones pasekti #LinkedIn.
Jei stengiatės stiprinti išorinę komunikaciją savo versle, vadovas turėtų būti to pavyzdys - jei jis nesidalina kompanijos sėkme ar iššūkiais, nesistebėkite, kad to nedarys ir darbuotojai.
Komunikacija - ne tik vadovo reikalas
Žinoma, yra tokių kompanijų, kuriose vadovas niekuomet nekalbės #Online, bet visiškai sėkmingai tai darys #Offline - jei nematome, nereiškia, kad tai neegzistuoja. Tokiu atveju reikėtų vėliavą perduoti kitam vadovui, galbūt žmogiškųjų išteklių specialistams, plėtros ar komunikacijos vadovams.
Asmeninio vadovo prekės ženklo kūrimas nėra apie ŠIANDIEN ar DABAR. Tai yra apie tai, ko gali kažkada prireikti: darbuotojo, investuotojo ar informacijos sklaidos.
Ⓚ Kviečiu paklausyti @Berta&Talks pokalbį apie vadovų komunikaciją.
JUMS GALI būtI įdomu ir TAI
#naujasstartas - Kaip pradėti komunikuoti socialiniuose tinkluose?
Mokymuose darbuotojams apie socialinių tinklų etiketą beveik visą laiką tenka išgirsti daugybę “kodėl ne” - socialiniai tinklai - mano asmeninė erdvė, aš neturiu laiko, nenoriu būti matomas, nenoriu dalintis man svarbiais dalykais, nematau jokios prasmės tai daryti. Žmonės, kurie iki šiol buvo neaktyvūs socialiniuose tinkluose, pradeda galvoti, kad komunikacija ne man, nes komunikuoti reikės kiekvieną dieną, o aš juk neturiu laiko. Aš visada kviečiu ieškoti viduriuko – komunikacija nebūtinai turi būti dažna. Kartais užtenka susitvarkyti savo profilį ir parašyti komentarą kolegai. Tam, kad būtų paprasčiau pateikiu tris žingsnius - etapus.
DaugiauKaip paskatinti darbuotojus komunikuoti socialiniuose tinkluose?
Kaip įtraukti ir paskatinti darbuotojus aktyviau komunikuoti virtualioje erdvėje? Dalinuosi klausimais, į kuriuos rekomenduoju paieškoti atsakymų.
DaugiauKompanijos renkasi darbuotojus, turinčius stiprų asmeninį brendą!
Tai, kaip mes elgiamės, su kokiu požiūriu dirbame, kaip bendraujame su kolegomis ir kaip atsiliepiame apie savo įmonę – ir yra vieni pagrindinių bei svarbiausių pasirinkimų mūsų profesiniame kelyje. Šie pasirinkimai reprezentuoja asmeninį prekės ženklą ir lemia mūsų reputaciją bei ateities rezultatus. Mes kiekvienas savo buvimu, veiksmais, komunikacija suteikiame prasmę ne tik sau, bet ir kitiems. Taigi tenka pripažinti, jog kiekvieno darbuotojo asmeninė reputacija lemia ir visos įmonės reputaciją.
Daugiau