Darbuotojų ambasadorystės ir komunikacijos socialiniuose tinkluose tendencijos 2023
arbuotojų ambasadorystė socialinėse medijose – ko tikėtis 2023 metais?
Jeigu prieš kelerius metus įmones reikėjo įtikinėti ambasadorystės nauda, tai dabar vis daugiau jų atsigręžia į savo darbuotojus. Apibendrinkime pagrindines tendencijas, kurias pastebiu socialinių tinklų komunikacijoje ir kuriomis pasidalinau Verslo Žinios portale.
Skyriai vienija jėgas
Viena iš naujai ryškėjančių tendencijų yra ta, kad ambasadorystė vis labiau apjungia ir darbui kartu įtraukia personalo, marketingo ir komunikacijos skyrius. Šių skyrių komandos pagaliau suprato, kad ambasadorystė yra kur kas daugiau nei įrašai socialinėje erdvėje.
Vis labiau tampa svarbu gebėti įtraukti darbuotojus, juos paskatinti, suteikti grįžtamąjį ryšį ir nuosekliai palaikyti.
Siekdamos geriausių rezultatų įmonės kuria specialias darbuotojų ambasadorystės programas, kurios apima mokymus, įvairius įrankius ir apdovanojimus jose dalyvaujantiems darbuotojams.
Dėl šios priežasties vis labiau svarbus tampa skyrių bendradarbiavimas, padedantis sujungti žinias ir geriausias patirtis įgyvendinant bendrą strategiją.
Didėja „LinkedIn“ populiarumas
Daugiau ekspertinio, įdomaus turinio, galimybė sužinoti ką nors naujo ar užmegzti kontaktus – tai yra pagrindinės priežastys, kurios skatina darbuotojus aktyviau naudotis profesiniu socialiniu tinklu „LinkedIn“. Mokymų metu dažnai tenka išgirsti, kad darbuotojai noriau jame komunikuoja, nes jaučiasi saugiau dėl auditorijos, kuri yra orientuota labiau į profesinį turinį, lyginant su kitais socialiniais tinklais.
Stebėdama pasaulines tendencijas, raginu organizacijas keisti požiūrį į „LinkedIn“ - turinys šiame socialiniame tinkle neturi būti tik labai rimtas ir tik ekspertinis.
Nors „LinkedIn“ traktuojamas kaip profesinis tinklas, tačiau žmonės išlieka žmonėmis – juos traukia ne vien sausa ir ypač rimta informacija. Leiskite turiniui būti gyvam arba, kaip aš sakau „smartcasual“.
Šiuo metu „LinkedIn“ platformoje yra leidžiama įmonėms dalintis darbuotojų žinutėmis, taip pat yra sukurta trečiųjų šalių įrankių, kurie gali padėti įmonėms paskleisti darbuotojų kuriamą turinį efektyviau. Įdomu tai, kad ateityje šis socialinis tinklas planuoja leisti įmonėms ne tik skelbti, bet ir reklamuoti savo darbuotojų pranešimus organizacijos paskyroje.
O kaip kitos platformos?
Darbuotojų ambasadorystė vis dažniau pastebima ir kitose socialinėse platformose, tokiose kaip „Instagram“, „TikTok“ ir „Facebook“. Šiuos kanalus dažniau renkasi jaunosios kartos atstovai, nes ten komunikuodami jie jaučiasi laisviau ir jaukiau.
Todėl organizacijoms rekomenduoju apgalvoti, kaip galima išnaudoti ir šių socialinių tinklų teikiamas galimybes bei leisti žmonėms pasirinkti, kurioje platformoje jiems patiems lengviau kurti turinį.
Tačiau socialiniai tinklai, kurie yra skirti labiau pramogai, turi savo specifiką. Todėl įmonėms labai rekomenduoju paruošti aiškias gaires ir parengti mokymus, kad darbuotojai žinotų apie įmonės socialinių tinklų naudojimo politiką. Tokios taisyklės padeda įmonėms apsisaugoti nuo nepageidaujamo, neetiško ar su įmonės vertybėms nesutampančio turinio.
Darbuotojai sukuria vis daugiau turinio
Įmonės pastebėjimas ir paskatinimas, neabejotinai, ne vienam darbuotojui taps motyvacija dar aktyviau kurti turinį ir dalintis juo su kuo platesne auditorija.
Todėl 2023 metais prognozuojama, kad ženkliai daugės originalaus darbuotojų sukuriamo turinio. Tai reiškia, kad žinutės apie įmonę bus kuriamos ne tik rinkodaros ar viešųjų ryšių specialistų rankomis.
Jau yra pastebėta, kad darbuotojai turi unikalų požiūrį, moka autentiškai pasidalinti asmenine patirtimi, todėl ir jų turinys yra labiau įtraukiantis.
Pavyzdžiui, kompanijos „Dell“ socialinių tinklų komanda įvertino tai, kad darbuotojai labiausiai yra motyvuoti dalintis jiems asmeniškai vertingu turiniu. Todėl pati kompanija skatino, kad darbuotojai 80 proc. savo įrašų skelbtų temomis, kurios yra informatyvios, naudingos ir aktualios jiems patiems asmeniškai ir tik 20 proc. apie įmonę.
Rezultatas – daugiau nei tūkstantis „Dell“ darbuotojų yra aktyvūs socialinėje erdvėje. Kompanija šio puikaus rezultato pasiekė išsikėlusi tikslą sukurti aplinką, kurioje komandos nariai būtų mokomi, motyvuojami, skatinami atrasti ir dalintis įdomiu turiniu.
Įdomus ir tas faktas, kad visi norintys darbuotojai galėjo dalyvauti mokymuose. Kai mokymai buvo kartojami, prie jų, įkvėpti kitų darbuotojų patirčių, panoro jungtis vis daugiau žmonių. Taigi, geri komandos narių pavyzdžiai ir sėkmės istorijos užkrečia, įkvepia pasitikėjimo bei drąsos. Taip pat negalima paneigti ir bendruomeniškumo efekto: kuo yra daugiau kolegų, su kuriais gali pasitarti, iš kurių pasimokyti – tuo lengviau žengti pirmuosius žingsnius.
Asmenis prekės ženklas – konkurentas ar sąjungininkas?
Kaip jau supratote iš pateikto pavyzdžio, kita labai svarbi, organiškai gimstanti tendencija – asmeninio prekės ženklo stiprėjimas socialiniuose tinkluose. Darbuotojai, kuriantys unikalų turinį apie įmonę, akivaizdu, kartu stiprina ir savo, kaip pat tikros srities specialisto, eksperto, konsultanto ar pan. įvaizdį.
Nors daugelis vadovų bijo, kad asmeninio prekės ženklo stiprinimas yra tiesiausias kelias pateikti savo gerą darbuotoją vadinamiesiems „galvų medžiotojams“ tiesiai ant padėkliuko, tačiau iš tiesų nauda dažnu atveju būna didesnė.
Darbuotojas, kuris daug komunikuoja apie įmonę ir savo vaidmenį joje yra lojalesnis, ypač, jeigu jaučia palaikymą ir yra paskatinamas už savo pastangas. Organizacija, prisidėdama prie darbuotojo asmeninio prekės ženklo vystymo, siunčia ir kitiems žinutę, kad įmonėje yra skatinamas asmeninis tobulėjimas.
Pavyzdžiui, amerikiečių tyrimų ir konsultavimo kompanijos „Altimeter Group“ atliktame tyrime net 84 proc. darbuotojų nurodė, kad jie jaučiasi pozityviau dirbdami įmonėje, kuri skatina ir palaiko dalijimąsi organizacijos turiniu socialinėje erdvėje.
Įsidrąsina ir vadovai
Nors to ir ne itin nori – vis daugiau vadovų planuoja pradėti komunikuoti socialiniuose tinkluose. Pastaruoju metu vis labiau ryškėja tendencija, kad vadovai pradeda jausti savotišką spaudimą iš savo darbuotojų, kurie patys komunikuodami socialinėje erdvėje tikisi ten pamatyti ir savo lyderius.
Socialiniai tinklai vis aktyviau žengia į įmonių kasdienybę, todėl tampa sudėtinga juos ignoruoti. Daugelis vadovų supranta, kad tai yra ypač svarbus ir paveikus kanalas, suteikiantis galimybę bendrauti su savo auditorija bei kurti reputaciją.
Tiesa, vadovai, kurie yra ypač užsiėmę ar nedrįsta patys komunikuoti socialiniuose tinkluose, vis dažniau kreipiasi pagalbos į šios srities specialistus, kurie padeda kurti turinį ir jį reguliariai publikuoti.Tai yra dar viena iš ryškėjančių tendencijų, tiesa, vis tik nesunkiai galima pastebėti, kad autentiškesni ir didesnį auditorijos įsitraukimą generuoja paties žmogaus sukurti įrašai.
Tačiau nereikia pamišti ir dirbtinio intelekto įtakos. Pažangios kompanijos jau dabar testuoja jo teikiamas galimybes net ir socialinių tinklų turinio kūrime, o ar pavyks pergudrauti auditoriją – parodys laikas.
// Su įkvėpimu #NaujamStartui Olga Kairienė
JUMS GALI būtI įdomu ir TAI
Vadovų komunikacija socialinėse medijose: auditorija labai greitai užuodžia, kai jai meluoja
Žmonės, kurie kalba apie savo patirtis, sėkmes ir nesėkmes, atradimus ir kasdienybę darbe, įmonei kuria didesnę vertę nei skelbimai darbo paieškos portaluose. Daugeliui vadovaujančias pareigas užimančių lyderių būti matomiems ne tik savo kolektyvo, bet ir platesnės auditorijos yra nelengvas iššūkis. Tačiau tie, kurie ryžtasi žengti iš savo komforto zonos, pradeda pastebėti komunikavimo socialinėje erdvėje naudas.
DaugiauKodėl darbe nedžiugina nemokama kava?
Gallup 2020 m. atliktas tyrimas parodė, jog net 85% darbuotojų visame pasaulyje jaučiasi nemotyvuoti. Tiesą sakant, savo socialiniame burbule vis dažniau išgirstu, kad viskas darbe kaip ir gerai: nemokama kava yra, sausainis yra, net ir sveikatos draudimas yra, tačiau tai nebedžiugina ir nebemotyvuoja. Turbūt kyla du klausimai: kaip tuomet motyvuoti žmones ir kodėl tai yra taip svarbu?
DaugiauAmbasadorystė eina išvien ne tik verslo srityje – ja tiki ir mokslas!
ytauto Didžiojo universitete 2022 metais startavo naujas projektas – VDU dėstytojų ambasadorystė. Juo siekiama suburti universiteto dėstytojus prasmingoms, įdomioms ir įtraukiančioms veikloms: aktyvūs, entuziastingi projekto nariai susies ir skirtingose auditorijose ras bendrų taškų – įkvėps jas veikti bei kurti universitetą kartu. Apie ambasadorystės prasmę, galimybes, naudas, kitų ambasadorysčių patirtis ir sėkmingų idėjų gyvavimo formules kalbame su Indre Sekevičiene, VDU Marketingo ir komunikacijos departamento projektų vadove.
Daugiau