Nauja tendencija socialiniuose tinkluose: įmonės gręžiasi į savo talentus!
ocialinius tinklus daugelis esame pratę matyti kaip vieną iš bendravimo, laisvalaikio praleidimo kanalų, tačiau pastaruoju metu vis dažniau pastebima tendencija naudoti juos ir profesinėje srityje. Tai gali būti puiki platforma kurti ne tik savo, kaip tam tikros srities profesionalo įvaizdį, bet ir reprezentuoti įmonę, asmeniškai prisidėti prie jos sėkmės ir augimo.
Geras ambasadorius kuria naudą ir įmonei!
Ryškūs ir matomi, savo auditoriją turintys specialistai kuria ne tik savo, bet ir prisideda prie įmonių, kuriose dirba, įvaizdžio formavimo. Kad aktyvi darbuotojų komunikacija ne tik didina įmonės vardo žinomumą, bet ir kuria patrauklaus darbdavio įvaizdį, įrodo ir atlikti tyrimai.
Apklausus daugiau nei 28 tūkst. respondentų paaiškėjo, kad net 92 proc. žmonių labiausiai pasitiki rekomendacijomis, gautomis iš šeimos, draugų ar savo aplinkos rato, o 88 proc. pasitiki ir kitų, jiems nepažįstamų žmonių atsiliepimais internete. Dėl šios priežasties darbuotojų ambasadorystė tampa reikšminga verslo dalimi, nes žmonės labiau linkę tikėti esamų ir buvusių darbuotojų atsiliepimais, o ne įmonės pateikiama oficialia informacija. Laimingi darbuotojai kalba, todėl yra ypač svarbu kurti teigiamą santykį su jais.
Ambasadorystė – tai ne dalinimasis įmonės naujienomis, bet dalinimasis su auditorija tuo, ką patys darbuotojai išmano geriausiai. Tai tampa puikia motyvacija darbuotojui, kuris jaučiasi vertinamas, o tuo pat metu suteikiama didelė nauda auditorijai.
Svarbus ir vadovų įvaizdis.
Šiuo metu, kai darbo rinkoje vyksta atkakli kova dėl darbuotojų, pastebima tendenciją, kad darbdaviai vis aktyviau kalba apie įmonės vertybes, vidinę kultūrą, o darbo skelbimuose ir įmonių socialinės medijos kanaluose galima išvysti realius įmonės darbuotojus. Suasmeninimas tampa kaip niekada svarbus, nes prieš darbo pokalbį kandidatai linkę peržiūrėti toje įmonėje dirbančių žmonių socialinių paskyrų profilius, paskaityti jų įrašus, panagrinėti turimas atsakomybes. Taip pat stiprėja ir vadovų įsitraukimo poreikis. Būtent efektyvi komunikacija gali vadovą paversti lyderiu, kuriuo norisi sekti ir būti jo komandos nariu.
Kalbantys vadovai ne tik didina įmonės vardo žinomumą, bet ir motyvuoja esamus darbuotojus: smagu sužinoti naujienas iš pirmų lūpų ir gauti vadovų palaikymą. Šią funkciją puikiausiai gali atlikti komentaras po įrašu ar paprasčiausias „Like“ paspaudimas. Socialinėje erdvėje aktyvus vadovas paskatina ir kitus darbuotojus kalbėti apie savo darbovietę.
Žinoma, ne visi įmonių vadovai nori, yra pasiruošę ir gali tapti socialinių tinklų žvaigždėmis. Turinys geriausiai yra priimamas, kai jis yra organiškas, kuriamas paties žmogaus. Todėl labai svarbu apsidairyti įmonėje – labai dažnai galima rasti žmonių, kurie turi gebėjimą įdomiai komunikuoti.
Taisyklės – būtinos
Tačiau net ir radus kalbančius žmones, juos motyvuojant aktyviai veikti socialiniuose tinkluose, reikėtų nepamiršti taisyklių. Jos svarbios todėl, kad darbuotojų elgsena viešojoje erdvėje daro didelę įtaką darbdavio reputacijai.
Vienas neapdairus įrašas gali gerokai pakenkti ne tik įmonės įvaizdžiui, bet net padaryti nemažų finansinių nuostolių. Todėl visi įmonės darbuotojai turėtų žinoti apie ką gali kalbėti, o apie ką – ne.
Be to, įmonė dažnai turi tam tikrą toną, rašymo stilių, kartais net ir specifinį žodyną, todėl svarbu, kad tai būtų išlaikoma visoje išorinėje komunikacijoje.
Grįžtamojo ryšio svarba.
Na ir svarbiausia, darbuotojas, kuris jaučia palaikymą, pagarbą iš darbdavio pusės, labiau įsitraukia, yra linkęs dalintis teigiamomis mintimis apie darbovietę socialiniuose tinkluose, o tai padeda kurti įmonės reputaciją bei pritraukti talentus.
// Pilną straipsnį raste Delfi žinių portale.
// Daugiau minčių apie ambasadorystę ieškokite @ambasadorių-akademija.
JUMS GALI būtI įdomu ir TAI
Kaip paskatinti darbuotojus komunikuoti socialiniuose tinkluose?
Kaip įtraukti ir paskatinti darbuotojus aktyviau komunikuoti virtualioje erdvėje? Dalinuosi klausimais, į kuriuos rekomenduoju paieškoti atsakymų.
DaugiauEfektyvi komunikacija socialiniuose tinkluose: verta laužyti taisykles
Vis daugiau įmonių socialiniuose tinkluose bando papasakoti apie savo paslaugą ar prekę, pasidalinti kūryba, nuomone ar įžvalgomis. Tačiau aktyviau juose komunikuojantys susiduria su įvairiais iššūkiais, kurių, anot ekspertų, galima ir išvengti. Patyrę prekės ženklai didina išteklius komunikacijai socialiniuose tinkluose, nes tai vieta, kur galima priminti apie save klientui.
DaugiauDarbuotojų ambasadorystės ir komunikacijos socialiniuose tinkluose tendencijos 2023
Socialinių tinklų komunikacijoje matyti, kad įmonės vis labiau apjungia ir darbui kartu įtraukia personalo, rinkodaros ir komunikacijos skyrius. Ekspertai pataria į šią veiklą žvelgti laisviau, pavyzdžiui, turinys „LinkedIn“ tinkle neturėtų būti tik labai rimtas ir tik ekspertinis. Darbuotojai kurs vis daugiau autentiško turinio socialinėje erdvėje, tad įmonėms bus svarbu pagalvoti kaip apjungti ir nukreipti darbuotojus. Vis daugiau matysime komunikuojančių vadovų. Apie tai ir dar daugiau kviečiu skaityti išsamiau.
Daugiau